Hoe online rekrutering met Tomorrow interimkantoren buiten spel zet.
the Challenge
Lifting is een industrieel installatiebedrijf gelegen in de Gentse Zeehaven met een 20-tal vaste medewerkers. Lifthing groeit jaar over jaar en heeft nood aan extra technische medewerkers. De moeilijkheid voor het aantrekken van medewerkers is voornamelijk de ligging in een industrieel gebied met heel veel werkmogelijkheden, denk maar aan Volvo Cars, Arcelor Mittal, etc. Een bijkomende moeilijkheid is de functietitel. In hun sector is de correcte functietitel een ‘rigger’, maar voor velen is het niet duidelijk wat de job als rigger specifiek inhoudt.
The result
Waar er voorheen geen instroom was, wisten we met onze online campagne snel 12 solllicitanten aan te trekken. Allen kwalitatief en in aanmerking komend. Uit de 12 sollicitanten werden 2 kandidaten effectief aangeworven. Deze zijn succesvol opgestart. We wisten sneller en meer kandidaten aan te trekken dan de interimpartners. Conclusie: eerlijke, overtuigende content op de juiste plaats zorgt voor gerichte sollicitaties. Een lovende feedback op onze samenwerking was de kers op de taart.
the solution
Het in beeld brengen van de functie als rigger betekent een meerwaarde in de huidige rekruteringsstrategie. Het toont de jobinhoud, maakt duidelijk wat een rigger is en doet en trekt de aandacht. De video werd ingezet voor een online campagne maar ook op de jobsite. Daarnaast analyseerden we de jobsite, optimaliseerden en adviseerden voor optimale conversies. Het sollicitatieformulier werd aangepast en de candidate journey geoptimaliseerd. Na de intake bleek eveneens dat Lifthing heel sterk inzet op de opleiding en begeleiding van nieuwe medewerkers. Een gezonde portie interesse en goesting is dus voldoende om bij Lifthing als rigger aan de slag te gaan. In de marketing strategie hebben we sterk ingezet op storytelling door de huidige populatie waarbij we duidelijk meegeven aan potentiële kandidaten dat je geen voorafgaande ervaring nodig hebt. Deze reeks video’s (videovacature en getuigenissen) lanceerden we met een op maat gemaakte marketing camapagne op Facebook en Instagram.
Clicks jobsite
4.267
Sollicitaties
12
Aanwervingen
2
No items found.
Hier komt een catchy zin, die de potentiële
klant aanzet om contact op te nemen via
mail bijvoorbeeld. info@tomorrow.be
klant aanzet om contact op te nemen via
mail bijvoorbeeld. info@tomorrow.be
Trek vandaag nog het talent van morgen aan.
Neem hier contact met ons op
Neem hier contact met ons op
Join our newsletter to stay up to date on features and releases.
© 2023 Tomorrow. All right reserved.