Authentieke videovacatures die talent aantrekken en vacatures invullen.

client

DS Smith

DS Smith is een multinationale verpakkingsonderneming die vrij ongekend is bij de consument of potentiële sollicitant. Ze zijn echter wel één van de grootste producenten van golfkartonnen verpakking. Een van hun productiesites is gelegen in de Gentse Zeehaven waar ze met een 200-tal medewerkers aan de slag zijn.

the Challenge

De Gentse Zeeheven is een regio waar heel ondernemingen op zoek zijn naar gekwalificeerde productiemedewerkers. Een fel bevochten markt dus. DS Smith was op zoek naar een aantal nieuwe productie medewerkers om het team te vervoegen en merkten dat ook de interim kantoren niet slaagden om voldoende kwalitatief personeel aan te leveren.

the solution

Samen met de HR-medewerkers, plant managers, de teamleader en enkele operatoren hebben we een strategische sessie opgezet. De insteek was om de functie en de USP’s goed te begrijpen en te voelen. Hierna maakten we de vertaalslag naar gerichte en authentieke videovacatures om potentiële kandidaten aan te spreken. Hoe beter een populatie in het Gentse aanspreken dan in het sappig Gents? Je creëert onmiddellijk een connectie met toekomstige kandidaten.

The result

Doorheen de campagne hebben we extra afgeleiden en short format versies gemaakt om continu bij te sturen en te optimaliseren. Het resultaat: waar voorheen geen enkele rechtstreeks sollicitatie binnenkwam bij DS Smith werden meer dan 220 rechtstreekse sollicitaties opgetekend in de eerste 6 maanden.

No items found.
No items found.