Een nieuwe EVP voor 's werelds grootste brouwerij.

client

AB InBev

Intro

AB InBev, ’s werelds grootste brouwer, is in België niet alleen bekend van merken zoals Jupiler en Stella Artois, maar ook als werkgever. Sinds 2022 werkt AB InBev samen met Tomorrow om via innovatieve campagnes meer instroom te genereren voor diverse profielen – van operatoren en techniekers tot customer service en payroll alsook een vernieuwing en herwerking van de employer brand en de bijhorende Employer Value Proposition.

the challenge

AB InBev had af te rekenen met enkele stevige perceptieproblemen:

  • Blue collar profielen gaven vaak de voorkeur aan andere werkgevers vanwege hardnekkige vooroordelen.
  • Voor bedienden was AB InBev een sterk merk, maar als werkgever relatief onzichtbaar.
  • De bestaande EVP “Cheers to dreaming big” sloot niet langer aan bij de identiteit en ambitie van het bedrijf – het trok wél veel kandidaten aan, maar niet de juiste.

Daarnaast wilde AB InBev sterker inzetten op employer branding én recruitment marketing, en dat in co-creatie met een partner die expertise en strategie kon combineren met creatieve slagkracht.

employer branding
evp
recruitment marketing
the solution

We begonnen met diepgaande workshops met het management en gesprekken met medewerkers. We daagden de bestaande waarden uit, herwerkten de merkverhalen, en distilleerden daaruit een nieuwe EVP die écht resoneert met de doelgroep: “Come and own it.”

Deze belofte sluit aan bij de bedrijfscultuur van ownership en ondernemerschap, én bij het DNA van de medewerkers die AB InBev zoekt.

Op basis van dit nieuwe fundament ontwikkelden we:

✔️ Een krachtige employer brand story

✔️ Een hero video die het verhaal van “Come and own it” vertelt

✔️ Content voor onboarding, graduates en specifieke doelgroepen

✔️ Visuele en motion content voor online activatie

✔️ Advies en strategie voor interne uitrol en externe campagnes

We hielpen ook het onderscheid te maken tussen AB InBev als werkgeversmerk en de consumentmerken – een cruciale stap in het versterken van het employer brand.

awareness video
marketing funnels
video vacatures
Come and own it.
Come and own it.
Come and own it.
Come and own it.
Come and own it.
the results

2024 werd het jaar waarin AB InBev Europe haar werkgeversverhaal heruitvond.

✔️ De EVP “Come and own it” vormt nu het nieuwe fundament voor al hun employer branding.

✔️ De content wordt ingezet in België én internationaal, en vormt een belangrijke bouwsteen voor hun hiring en onboarding.

✔️ Zowel awareness als conversie werden versterkt via gerichte campagnes en gedeelde content.

✔️ AB InBev positioneerde zich sterker dan ooit als kwaliteitslabel voor bedienden én als uitdagende maar aantrekkelijke werkgever voor arbeiders.

Met Come and own it werd een ambitieus internationaal bedrijf opnieuw relevant op de lokale en Europese arbeidsmarkt.

No items found.
Resultaten

Ontdek
onze cases

bekijken
TVH
Videovacature
Enterprise
bekijken
Colora
Employer branding
KMO
bekijken
DSM Keukens
Videovacature
KMO
bekijken
Itineris
Videovacature
KMO
bekijken
PostNL
Employer branding
Enterprise
bekijken
TriFinance
Employer branding
Enterprise
bekijken
Delaware
Employer branding
Enterprise
bekijken
Sarens
Bedrijfsvideo
bekijken
Duvel
Employer branding
KMO
bekijken
RSM
Employer branding
Enterprise
bekijken
Moore
Employer branding
Enterprise
bekijken
Stad Gent
Employer branding
KMO
bekijken
Dentius
Employer branding
KMO
bekijken
Nationale Loterij
Employer branding
Enterprise
bekijken
Tailormade Logistics
Employer branding
KMO
bekijken
Artsen Zonder Grenzen
Employer branding
KMO
bekijken
Mediahuis
Videovacature
Enterprise
bekijken
VLOOT
Bedrijfsvideo
KMO
bekijken
Medirect
Videovacature
KMO
bekijken
Boss Paints
Employer branding
KMO
bekijken
Barco
Employer branding
Enterprise
bekijken
Quick Brugge
Employer branding
Enterprise
bekijken
Inex
Employer branding
KMO
bekijken
Gig & Grow
Videovacature
Startup
bekijken
USG
Testimonial
Enterprise
bekijken
Zorgband
Employer branding
KMO
bekijken
Agristo
Employer branding
Enterprise
bekijken
TotalEnergies Lubricants
Bedrijfsvideo
Enterprise
bekijken
Loop Earplugs
Employer branding
bekijken
Crowe Spark
Employer branding
Enterprise
bekijken
Servauto
Employer branding
KMO
bekijken
Soubry
Employer branding
Enterprise
bekijken
Miele
Employer branding
KMO
bekijken
Syntra
Testimonial
KMO